Muzalee




tänkte berätta lite om musse för jag har inget bättre för mig ^^

musse är en fullblodsarab som föddes 1994-02-13. Han är en fux som
ni ser på bilden. Hans pappa heter Muzannif & hans mamma heter Rafeka.
Pappan är en bra hopphäst gått sm & sånt, hans mamma är en jätte bra på dresyr.
Musse är en busig häst men verkligen snäll & glad häst. han älskar och vara ute och springa i skogen.
vi har haft musse i 9år. Min syster Freja var den först som fick han & då var han ganska vild. Han spang iväg och stegrade upp i luften han kunde inte nes gå på en volt som han idag. men han blev duktigare och duktigare för varje dag. sen tog min syter hulda han och hon hade han nog i 4 år. sen när min syster hulda flyttade till island och inte kunde ta hand om musse längre så fick jag ta hand om han (y) jag har haft han i 2 år helt för mig själv och han är en underbar häst fast ibland gör han helt random saker ^^
jag har tävlat med han en gång. i hoppning , men jag vill tävla med han mer i dresyr efter som han är bäst på de. han är en kännslig häst han får nästan alltid mugg på vintern för de är lerit ut i hagen men så klart tar jag ju hand om de :) ja de var la allt jag kunde berätta om musse :')


Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg du har! :) <3

2011-12-15 @ 22:05:22
URL: http://enwebblogg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0